5 martie 2009

alte filme bune.

da...

n'am mai postat dintr'un singur motiv : am fost ocupata cu urmaritul unor filme despre care am auzit muuulte chestii pozitive. si ca sa nu raman in urma cu noutatile cinematografice, mi'am umplut din nou pc-ul cu filme de diferite genuri, insa toate nominalizate la globuri, la oscaruri sau la premiile bafta.

in fine, ca sa trecem la subiect. din multitudinea de filme pe care le'am vazut zilele astea, 3 mi'au atras atentia in mod deosebit.

si cand zic "in mod deosebit", inseamna ca filmele sunt chiar foarte bune.

1.Slumdog Millionaire.
2.The Curious Case of Benjamin Button.
3.In Bruges.

asadar, sa incepem cu Slumdog Millionaire, film despre care multe s'au mai spus si de aceea nu cred ca nu ati auzit de el, macar odata. o capodopera cinematografica. un film care te emotioneaza, poate pana la lacrimi, in unele cazuri.
daca zic ca e un film perfect, de nota 10, nu ma insel.
nu vreau sa'ti dezvalui nimic, deci incearca sa afli de ce un baiat sarac, crescut la marginea Mumbaiului ajunge la doar o intrebare distanta de marele premiu al variantei indiene pentru "Vrei sa fii miliardar". pe parcurs vei descoperi si de ce Slumdog Millionaire a castigat cele mai multe premii Oscar, de ce a luat Globuri de aur si Premii Bafta.
merita vazut ;)

sa trecem la "the curious case of benjamin button".
la multe nu ma pricep, ca de exemplu la rezumat filme. ceea ce important insa e ca mi'a placut si o sa'ti placa si tie daca esti interesat de povesti nemaintalnite.
pe scurt, filmul trateaza tema unui om nascut batran si aflat pe moarte ca bebelus. deci imagineaza'ti ca pe masura ce ai fi inaintat in varsta, desi psihicul tau ar fi fost normal pentru numarul de ani pe care ii ai, fizicul tau ar fi intinerit. in plus, i'ai fi vazut pe toti cei dragi murind inaintea ta si ai fi stiut exact cati ani ai fi avut de trait (ceea ce poate fi chiar apasator.)
daca vrei sa traiesti experienta asta prin personajul interpretat de brad pitt, trebuie neaparat sa vezi filmul.

In Bruges...
Collin Farrell, un irlandez foarte expresiv, peisaje din Bruges, cel mai bine pastrat oras medieval din Europa, Ralph Fiennes cu o interpretare deosebita, ca de obicei, si un actor nou pentru mine, Brendan Gleeson, insa unul foarte bun.
putin umor si o poveste interesanta da filmului astuia un farmec aparte, un film exact pe placul meu. am facut abstractie de faptul ca "fucking" este prezent de cateva ori, asta pentru ca mi'a placut povestea in sine.
doi asasini platiti rateaza o misiune si trebuie sa se ascunda un timp in Bruges, asta pentru a li se ascunde urmele. in bruges au loc diferite intamplari cu o usoara tenta amuzanta. la sfarsit apare dramatismul si actiunea care va va tine cu sufletul la gura pana la sfarsit.
cu un final total neasteptat, In Bruges este un film care mi'a placut destul de mult.

desi nu asta mi'am propus, sper ca te'am facut cat de cat curios sa vezi macar unul din filmele astea. cu alte filme care mi'au starnit interesul voi reveni pe masura ce voi avea despre ce sa scriu :)

Niciun comentariu: