2 noiembrie 2011

Despre Grimus și Egretta lor.

Grimus e o trupă bună bună. Nu m-aș hazarda să spun genială, fiindcă despre puține trupe aș putea spune asta. Însă au o inspirație și un stil care pe mine mă lasă mută de uimire. Că sunt români. Sună atât de ne-România... Ah, da, știu, unde-i spiritul ăla patriotic? Uite că în privința asta nu-i. Ne-am obișnuit să auzim în mainstream atâta muzică proastă românească, încât când mai auzim ceva bun-bun, ca Grimus sau byron sau The MOOod sau alte trupe de genul, ne vine greu să credem că da, sunt români și că da, se face muzică foarte bună și aici.
Ei bine, trecând peste acest aspect, Grimus a scos album nou în octombrie. Egretta e numele lui, iar până acum am mai prezentat diferite melodii sau bucăți de melodii de pe el. Melodii care, după umila mea părere, sunt pe puțin tot la fel de bune ca cele de pe albumul trecut, Panikon (2008).
A fost un album foarte mult așteptat și parcă octombrie nu mai venea, iar strategia de marketing a fost foarte folositoare. Bine, cel puțin a funcționat în cazul meu. Un teaser acum, melodia întreagă doar pe Radio Guerilla, de mi-am pus și bilețel lipicios ca să nu pierd Guerilla de sâmbătă și, astfel, să nu pierd din nou Vanity. Apoi un alt teaser, apoi variantele acustice ale melodiilor, care, apropo, trebuie musai ascultate! Și uite așa au trecut lunile și a venit octombrie.
Nu o să mă lungesc foarte mult fiindcă despre Egretta s-a tot scris și au scris alții care au cumpărat albumul și l-au ascultat cap-coadă sau care au fost la concertele lor. Din păcate, eu nu am avut niciuna dintre ocaziile astea încă, însă din ce am ascultat până acum și din ce am citit (pe puțin 10 recenzii), mi-am dat seama că băieții au făcut-o din nou și au scos un album care merită toate laudele.
Oricum, voi reveni cu mai multe impresii după ce ascult tot ce e de ascultat de pe Egretta.

Un mic exemplu din ce poate Grimus mai nou:




Singura chestie, pe lângă faptul că nu am ascultat tot albumul încă (dar îl cumpăr cât de curând) pe care o regret e contramandarea concertului din Iași. Am fost la un pas de a sări de pe scaun când am citit că vin aici și, mai mult, aș fi putut să merg. Dar n-a fost să fie de data asta. Acum aștept să aud vești proaspete și pozitive în legătură cu asta.

Niciun comentariu: