20 mai 2012

Concert byron: bifat.

Când mă gândeam că o să ajung în Iași pentru facultate, mi-am întocmit în cap o listă cu lucrurile pe care voiam să le fac cât timp stau aici. Printre alea erau două menționări foarte importante. Concert Grimus și concert byron. Era un fel de obligație pentru mine să bifez pe listă prezența la cele două concerte. Și cum la Grimus am reușit să ajung, ba chiar să și vorbesc cu ei, mai rămăsese byron. Pe ei i-am văzut la balul caritabil din iarnă, chiar înainte de Grimus. și deși a fost genial, recitalul s-a petrecut într-o atmosferă liniștită, care nu mi-e foarte pe plac, ca să mă exprim în felul ăsta.

Și când am auzit că byron concertează din nou în Iași, m-am luminat la față. Așteptam de ceva vreme momentul și s-a nimerit să aibă loc exact înainte de tona de examene care mă așteaptă la cotitură. Așa că byron a însemnat ultima gură de aer curat și nu-mi permiteam să o ratez.

Ziua de ieri a fost foarte byron-ish pentru mine. Întâi la Cărturești, unde i-am ascultat povestind despre întreaga experiență byron Live Underground și cântând acustic câteva piese, și apoi în Underground Pub, unde a fost dincolo de toate așteptările mele.

Am aflat ulterior că la Constanța au apărut câteva probleme și publicul nu a fost chiar atât de receptiv, deci clar Iașul trebuia să compenseze. Și Doamne, a compensat din plin!

Cu toate că aveam o durere de picioare îngrozitoare și o urmă de durere de cap, nimic nu a mai contat când au urcat byron pe scenă. Nu că vreau să-i urc pe un piedestal și să-i ridic în slăvi. Nu, ar însemna să fiu mult prea subiectivă și nu e cazul. Dar oamenii ăștia chiar știu ce fac și o fac bine. Bine de tot.

Au trecut prin melodii ca Diggin' a Hole (care se întâmplă să fie melodia prin care i-am descoperit și melodia mea preferată), King of Clowns, Perfect, Granița în Raniță sau 1000 de chipuri. Și deși Dan a avut ceva probleme cu 3 corzi de la cele 2 chitare ale sale, totul a mers ca la carte. Și de ce ziceam mai devreme că publicul a compensat din plin? Pentru că a cântat, a țipat, a aplaudat, s-a simțit bine și trupa a rămas impresionată de atmosferă. Asta mă bucură foarte tare. Înseamnă că și ei s-au simțit la fel de bine ca și noi.

Prin concertul ăsta, byron a demonstrat că e o trupă de oameni talentați, profesioniști și devotați și că merită mai multă promovare.

Mare lucru nu mai pot adăuga. Cine a fost acolo știe despre ce vorbesc. N-ar avea rost să umplu postarea de superlative. Ar suna prea pompos și nu ar fi luat ca atare. De aceea mă rezum doar la a le mulțumi că există și că fac muzică bună. Și că abia aștept să îi văd și ascult din nou, să cânt, să țip, să aplaud, să sar și să uit de orice durere de picioare sau de cap atât timp cât îi am în urechi și în fața ochilor.

Niciun comentariu: