3 septembrie 2012

Alternosfera la GFEST.

Prima melodie de la Alternosfera care a ajuns în urechile mele a fost Wamintirile. E ceva vreme de atunci și nu pot să nu țin minte că mi se părea amuzant că nu au intitulat melodia Amintirile, am râs ceva pe tema asta. Oricum, nu prea m-a impresionat atunci.
A urmat o perioadă în care nu am auzit de ei, după care vine și perioada în care descopăr cu adevărat Alternosfera. Ce-i drept, a început din nou ciudat, cu Drumuri de noroi, din nou părându-mi-se amuzant felul în care solistul pronunța refrenul.
Însă de data asta am zis că sună mult prea bine ca să nu ascult și altceva de la ei. Și ușor ușor am dat de melodiile lor consacrate și mai puțin cunoscute. Nu pot să spun că eram fan, ascultam Alternosfera ca pe oricare altă trupă de prin playlist de la care aveam 3-4 melodii.
Recent, însă, am prins (cam târziu, așa e) gustul lor și am început să-i ascult obsesiv. Uneori ascultam Alternosfera și nimic altceva timp de zile. Și așa au devenit una din plăcerile mele muzicale.

Introducerea asta a fost așa, ca să aibă o explicație entuziasmul meu față de concertul Alternosfera de aseară din Iași, în cadrul GFEST. Trupa asta a fost de multe ori pe aici în ultimii ani, dar abia acum am reușit să-i văd live. Și, Doamne, a meritat fiecare minut de așteptare.
Probabil că numai cineva care a fost la un concert de-al lor poate să înțeleagă cum te simți când îi ai în față și sorbi fiecare sunet pe care ți-l oferă. Am țipat, am cântat, am sărit, m-am agitat așa cum nu credeam că o să o pot face vreodată. Și nu, de vină clar nu era starea dată de alcool. Nu a fost cazul.
Au cântat impecabil, au revenit de 2 ori pentru bis, la insistențele noastre. Bine, dacă era să fie după cererile noastre, ar fi fost și acum acolo, cântând.
Diferența dintre variantele de studio și live-ul? Noi, ăștia mulți, care am fost un fel de backing vocals pentru Marcel (solistul), care am răgușit țipând și cântând, care ne auzeam mai tare decât se auzea el. În rest, poate mai mult suflet pus în interpretare, fiindcă sunt sigură că e o altă treabă când interpretezi în fața unei mâini de oameni care-ți știe toate versurile pe de rost și nu-ți dă voie să mai ieși de pe scenă.

În concluzie, mulțumesc, Alternosfera! A fost de vis aseară!

P.S. - Să nu uit de Rehab Nation. Auzisem de ei, dar nu-i ascultasem niciodată. Au fost o surpriză foarte plăcută. Thumbs up! :D

2 comentarii:

Alin B. spunea...

Si mie mi s-au parut amuzanti la inceput, dar apoi m-a prins muzica lor. Tocmai accentul ala ii face speciali... :D
Din pacate de data asta i-am ratat...

Andreea spunea...

Cu prima ocazie cu care auzi de un concert de-al lor, să nu eziți să te duci. Merită.