13 iulie 2010

The Machinist.

Later Edit : Azi dimineaţă (14.07.2010 - 06:30) a murit Mădălina Manole, după cum ştiţi de pe toate canalele mass-media. Când eram mai mică o ascultam, dar în ultimii ani mai deloc, dacă nu chiar deloc. Şi îmi plăcea vocea ei puternică şi mai mult decât expresivă. Am ascultat-o azi dimineaţă şi mă treceau fiorii pe şira spinării, la propriu. E păcat că a plecat dintre noi, dar nu avem de unde şti ce era în mintea unui om care, practic, le avea pe toate şi care, în aparenţă, era fericit.Nu îmi rămâne decât să spun : Dumnezeu să o odihnească în pace! 

Nici nu ştiu de unde să încep... Poate ar trebui să trec direct la subiect.

Am început să scriu postul ăsta cu gândul de a vă recomanda un film, în cazul în care rămâneţi vreodată în pană de idei şi aveţi chef de un film foarte bun. Aşa cum aveam eu ieri. Şi întâmplător am dat de The Machinist, în urma unui articol despre transformări uluitoare suferite de actori pentru a interpreta cât mai bine personajele cerute.

Una dintre transformările astea era a lui Christian Bale, care a slabit cam 30 de kilograme pentru a-l interpreta pe Trevor Reznik, un muncitor suferind de insomnie, în thriller-ul psihologic The Machinist.

Mi s-a părut radicală transformarea lui şi am decis că trebuie să văd filmul, mai ales că thriller-urile psihologice îmi plac. Nu am avut mari aşteptări, ce-i drept. Dar filmul m-a surprins în mod plăcut. 

Nu îl pot descrie îndeajuns de bine. Nu e o capodoperă. M-aş pripi dacă l-aş caracteriza aşa. E un film tulburător, foarte bine realizat, cu un Christian Bale fără cusur. Mai multe detalii aici.

The Machinist nu e pentru toate categoriile de cinefili, clar. Îţi trebuie ceva sânge rece ca să te poţi uita de la cap la coadă. Dar cred că e un film care merită. 

Şi cam asta am vrut, în principiu. 

Vizionare plăcută, în cazul în care vă hotărâţi să-l urmăriţi. :)

Niciun comentariu: